[DR]Arek
Lider
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Serpentholm Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:27, 14 Gru 2008 Temat postu: Poprawa jakości w grze - Tutorial |
|
|
Wstęp
Battle Realms jak na te czasy nie powala jakością tekstur czy modeli, a wiadomo szczegółowa i dopracowana grafika jest przyjemniejsza dla oka.
Nie będę wdawał się tu w szczegółowe objaśnienia, ale modeli gry narazie nie poprawimy. Można się tylko pobawić ustawieniami karty graficznej, configu gry czy rożnych komendach, które tutaj opisze.
Zanim zaczniesz grzebać
Sterowniki, sterowniki i jeszcze raz sterowniki. Pobieramy z oficjalnych stron producentów.
Kod: |
www.nvidia.pl
[link widoczny dla zalogowanych] |
Uwaga!
Nie zawsze najnowsze sterowniki są najlepsze! (No, ale przeważnie;P)
Optymalizacja .cfg
Otwieramy Battle_Realms.ini w katalogu głownym gry.
Mamy coś takiego:
Kod: |
[Language]
LanguageCharacter = E
LanguageString = ENG
[VideoState]
Width =1024
Height =768
Depth =16
Fullscreen =1
HardwareTL =0
[Sound]
Enabled = 1
NumSFXChannels =16
SoundTimerPeriod = 40
SoundTimerResolution = 5
MapSoundsEnabled=1 |
A interesuje nas zakładka VideoState
Width/Height - po prostu odpowiadają za zmianę rozdzielczości w grze. Przydatne przy monitorach panoramicznych lub gdy chcemy ustawić większą rozdzielkę niż 1024. (Ustawiasz tako jaka ci odpowiada)
Depth - Jakość kolorów( Ja ustawiłem na 32bity)
Fullscreen - Odpowiada(a raczej miało odpowiadać, bo nie działa), za to czy BR uruchomi się w pełnym ekranie czy w oknie.
HardwareTL - coś w rodzaju przyspieszenia sprzętowego.( Co prawda gówno daje, ale ustawiłem na 1)
Parametry startowe
Co dają owe parametry?
Za ich pomocą możemy ustawić, jak BR ma się uruchamiać, w jakim trybie wideo i rozdzielczości, odświeżaniu ekranu oraz jakie protokoły ma obsługiwać.
Klikamy prawym przyciskiem myszy na skrócie do Battle'a, na pulpicie(nie może być exec, musi być skrót), po czym wybieramy "Właściwości". Teraz przechodzimy do okienka "Element docelowy" i tam, po ścieżce do pliku "Battle_Realms_F.exe" robimy spację, po czym wpisujemy parametry, które nam odpowiadają(np. -heapsize 1048576), klikamy OK i uruchamiamy grę tym skrótem.
1. Ustalanie rozdzielczości ekranu w grze.
640×480
-widht 640 -hight 480
800×600
-widht 800 -hight 600
1024×768
-widht 1024 -hight 768
1280×1024
-widht 1280 -hight 1024
2. Ustalenie, ilości RAM'u jaki porzerać ma gra.
256MB RAM
-heapsize 65536
512MB RAM
-heapsize 262144
1GB RAM
-heapsize 524288
2GB RAM
-heapsize 1048576
3. Opcje graficzne.
Uruchamianie gry w trybie Opengl.
-gl
Uruchamianie gry w trybie direct3d.
-d3d
Ustalenie ilości wyświetlanych kolorów.
32 bity
-32bpp
16 bitów
-16bpp
-gldrv <sterownik>
Tutaj ustawiany jest sterownik OpenGL, na jakim ma pracować gra. Do wyboru mamy -gldrv default, czyli domyślny sterownik od karty, lub -gldrv 3dfx.dll, czyli sterownik od gry.
Gra na pełnym ekranie.
-full
Gra w oknie.
-windowed
Wyłączenie obsługi protokołu ipx.
-noipx
-freq X
Ustawia nam odświeżanie monitora w Hz (hercach) w czasie gry. Przydatne i to bardzo:) Stosując ten parametr będziemy mogli osiągać wyższe ilości fps'ów w grze, a także poprawę grafiki. Należy jednak pamiętać, ze należy wpisywać maksymalną wartość obsługiwaną przez monitor (czyli jeśli monitor obsługuje maksimum 75 Hz odświeżania, parametr ten będzie wyglądał tak: -freq 75). Jeśli wpiszemy wyższą wartość odświeżania, to gra uruchomi się w oknie. Jaką wartość wybrać?? To już zależy od posiadanego przez nas monitora... Na starych monitorach CRT odświeżanie maksymalne w niskich rozdzielczościach to 85 Hz, w nowszych z kolei to 100 - 120 Hz (zależy od producenta). W monitorach LCD optymalna wartość to 75 Hz.
Edycja rejestru
Ustawienie użycia pamięci na 90%.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\
Control\SessionManager\Memory Management-> wartość DWORD NonPagedPoolSize (0 = kontroluje ten parametr system). Modyfikując ten parametr musisz skorzystać ze wzoru:
pojemność Ram po, której ma zostać uruchomiony plik wymiany* 1024(wartość trzeba podać w KB)
np. 230*1024= 235520 (wartość dziesiętna).
Nie wolno przekraczać wielkości Ram-u, bo będzie BARDZO ŹLE. Parametr można bezpiecznie
ustalić na 90% (np. Dla 256MB jest to 230MB), ewentualnie 95%.
Poprawa jakości obrazu przy użyciu sterowników
Za przykład dam sterowniki ForceWare gdyż mam Geforce'a
Słownik:
ANISO - Filtrowanie Anizotropowe
FSAA - Pełnoekranowe wygładzenie krawędzi.
To jazda. Klikamy na PPM na pulpicie, wybieramy Panel sterowania NVIDIA. Przechodzimy do ustawień 3D, potem bierzemy Zarządzanie ustawieniami 3D i ustawiamy wq. własnych upodobań. (Każdy ma inną karte graficzną i każda ma inne możliwośći) Najlepiej też zrobić sobie profil BR'a, bo operując na ustawieniach globalnych zmiany odnoszą się do wszystkich gier. Przy nowszych kartach spokojnie można Ustawić tak ANISO 8x i FSAA 2x, Potrójne bufrowanie i Mipmapy.
[link widoczny dla zalogowanych]
A teraz żeby nie było, że tylko gadam:P - przykład wygładzenia krawędzi w Battle'u. Najlepiej różnice widać na krawędziach budynków i lufie Muszkietera.
FSAAoff(czyli bez wygładzenia)
[link widoczny dla zalogowanych]
FSAA 2x
[link widoczny dla zalogowanych]
FSAA 4x
[link widoczny dla zalogowanych]
FSAA 8xS
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
|
|